Fulltext available Open Access
License: 
Title: Medienmacht. Methoden zur Meinungsbildung und Manipulation
Language: German
Authors: Javanbakht, Arian 
Issue Date: 31-Mar-2017
Abstract: 
Eine persönliche Erfahrung führte mich zu der Grundidee dieser Arbeit: Wie viel Macht haben die Medien und mit welchen Methoden arbeiten sie? Beeinflussen sie die Denkweise ihrer Konsumenten? Diese Arbeit betrachtet ausschließlich Print-Medien, TV und das Internet in ihrem operativen Geschäft. Auf allen drei Plattformen werden die Methoden, wie die Verwendung von Signalwörtern, das Setzen von Bildern und das Spiel mit einem Klischee untersucht.
Diese Methoden werden anhand von Fallbeispielen untersucht. Die Fallbeispiele werden in drei Kategorien eingeteilt, nämlich Politik, Sport und Gesellschaft.
Im Fazit werden mögliche Theorien analysiert.

This work’s general idea is based on a personal experience: how much power is owned by the media and what methods are they applying? Are they influencing their consumer's way of thinking? This thesis is solely researching print media, TV as well as the internet in their operations. All three platforms are examined based on their method in use, such as the usage of keywords, images and the game with clichés.
The methods will be analyzed by means of use-cases. The chosen use-cases can be categorized into politics, sports and society.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7918
Institute: Department Medientechnik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Willaschek, Wolfgang 
Referee: Kapp, Hans-Jörg 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Medienmacht_Arian_Javanbakht_Bachelor_Thesis_1889873.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

525
checked on Dec 26, 2024

Download(s)

678
checked on Dec 26, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.