License: | Title: | Kamera, Schnitt und Bildkomposition in Children of Men | Language: | German | Authors: | Droste, Johannes | Issue Date: | 27-Apr-2017 | Abstract: | Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Form und Wirkung der Kameraarbeit, der An- und Abwesenheit von Schnitt sowie dem Einsatz von Bildkomposition im Film Children of Men. Ziel ist es, nachvollziehen zu können, wie die besonders intensive und realitätsnahe Wirkung des Films entsteht und wie die eingesetzten Elemente der filmischen Gestaltung diese erzeugen. Im Ergebnis zeigt sich, dass im Film der Effekt von Schnitt durch verschiedene Maßnahmen substituiert wird. Außerdem erhält der Film durch den spezifischen Kameraeinsatz und einem damit verbundenen ständigen Wechsel zwischen Beobachter- und Begleiterperspektive seine Wirkung. Die Bildkomposition intensiviert diese und verdeutlicht den sozialen Hintergrund, die emotionale Verfassung der Charaktere und deren Entwicklung. absence of editing and the composition of images in the movie Children of Men. The author aims to comprehend how the intensive and realistic feel of the movie is achieved and how the used methods induce this. It was concluded that the effect of editing is substituted by different means. In addition, the feel is achieved with the specific use of the camera, which is connected to a constant transition between an observing and an attending perspective. The composition of images intensifies the feel and illustrates the social background, the emotional state of the characters and their development. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/7953 | Institute: | Department Medientechnik | Type: | Thesis | Thesis type: | Bachelor Thesis | Advisor: | Willaschek, Wolfgang | Referee: | Becker, Christina |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BA_Johannes_Droste_Children_of_Men.pdf | 56.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.