Fulltext available Open Access
License: 
Title: Analyse redundanter Kommunikationsarchitekturen im Automobil
Language: German
Authors: Buschmann, Stefan
Issue Date: 30-May-2017
Abstract: 
Steigende Anforderungen an die Kommunikationssysteme im Automobil erfordern die Entwicklung und Einführung neuer Kommunikationstechnologien, da vorhandene Bussysteme diese nicht mehr erfüllen können. Um sicherheitskritische Funktionen realisieren zu können bedarf es einer sicheren und zuverlässigen Kommunikation. Mögliche Kandidaten sind um Echtzeitfähigkeit weiterentwickelte Ethernet-Technologien wie Time-Triggered Ethernet oder Audio Video Bridging. Um diese Netzwerke weiter abzusichern bietet sich der Einsatz von Redundanz an. Damit ist es möglich das System noch robuster gegen Fehler und Störungen zu machen. Um diese Redundanzkonzepte zu analysieren bietet sich die Fehlerbaumanalyse an.

Increasing demands on communication systems in the automotive industry require the development and introduction of new communication technologies, as existing bus systems can no longer meet these demands. In order to realize safety-critical functions, a reliable communication is required. Potential candidates are real-time Ethernet technologies like Time-Triggered-Ethernet or Audio Video Bridging. In order to further secure these networks, the use of redundancy is an option. This makes it possible to secure the system even more against faults. In order to analyze these redundancy concepts, the fault tree analysis can be used.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7979
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: Korf, Franz 
Referee: Buth, Bettina 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
masterarbeit_buschmann.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

118
checked on Dec 25, 2024

Download(s)

49
checked on Dec 25, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.