DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Piskun, Alexander | - |
dc.contributor.author | Hamodi, Kaled | |
dc.date.accessioned | 2020-09-29T15:05:42Z | - |
dc.date.available | 2020-09-29T15:05:42Z | - |
dc.date.created | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12738/8737 | - |
dc.description.abstract | This paper addresses the question of how low cost biometrical systems are useful for determining the workload of air traffic controllers. For this purpose, equipment has been procured to collect parameters and determine characteristics. These are analysed and displayed with the intention of developing algorithms. The recorded results should serve for future use and further development | en |
dc.description.abstract | Diese Arbeit befasst sich mit der Fragestellung, inwiefern kostengünstige biometrische Systeme nützlich sind, um die Arbeitsbelastung von Fluglotsen festzustellen. Hierzu wurden Gerätschaften beschafft, um Parameter zu sammeln und Charakteristiken festzustellen. Diese werden, mit der Absicht Algorithmen zu bilden, mit Hilfe von Berechnungen analysiert und abgebildet. Die erfassten Ergebnisse sollen für die zukünftige Nutzung und Weiterentwicklung dienen. | de |
dc.language.iso | en | en |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ | - |
dc.subject.ddc | 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau | |
dc.title | Biometrical Research on Air Traffic Controllers’ Workload | en |
dc.type | Thesis | |
openaire.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
thesis.grantor.department | Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau | |
thesis.grantor.place | Hamburg | |
thesis.grantor.universityOrInstitution | Hochschule für angewandte Wissenschaften Hamburg | |
tuhh.contributor.referee | Arnadlo Valdés, Rosa Maria | - |
tuhh.gvk.ppn | 1665159391 | |
tuhh.identifier.urn | urn:nbn:de:gbv:18302-reposit-87395 | - |
tuhh.note.extern | publ-mit-pod | |
tuhh.note.intern | 1 | |
tuhh.oai.show | true | en_US |
tuhh.opus.id | 4806 | |
tuhh.publication.institute | Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau | |
tuhh.type.opus | Masterarbeit | - |
dc.subject.gnd | Neurologie | |
dc.subject.gnd | Biometrie | |
dc.subject.gnd | Algorithmus | |
dc.type.casrai | Supervised Student Publication | - |
dc.type.dini | masterThesis | - |
dc.type.driver | masterThesis | - |
dc.type.status | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type.thesis | masterThesis | |
dcterms.DCMIType | Text | - |
tuhh.dnb.status | domain | - |
item.advisorGND | Piskun, Alexander | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.creatorGND | Hamodi, Kaled | - |
item.openairetype | Thesis | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.creatorOrcid | Hamodi, Kaled | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | - |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Masterarbeit_Kaled_Hamodi_2044851.pdf | 3.61 MB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.