Fulltext available Open Access
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorvon Düsterlho, Jens-Eric-
dc.contributor.authorAdler, Lars
dc.date.accessioned2020-09-29T15:07:17Z-
dc.date.available2020-09-29T15:07:17Z-
dc.date.created2019
dc.date.issued2019-05-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12738/8762-
dc.description.abstractDiese Arbeit befasst sich mit dem Ausbau der Ladeinfrastruktur in dem Gebiet der Bundesrepublik Deutschland. Ein möglicher Ausbau ist derzeit sehr kostenintensiv und aufgrund der noch marginalen Verbreitung von Elektrofahrzeugen auch auf längere Sicht nicht rentabel. Da jedoch der Erfolg der Elektrofahrzeuge eng mit einer zukunftsgerichteten und robusten Ladeinfrastruktur verwoben ist, beschäftigt sich diese Arbeit mit der Entwicklung eines Modells, das es dem Betreiber ermöglicht, einen kosteneffzienten Ausbau zu planen und die zukünftige Entwicklung der ausgebauten Ladeinfrastruktur zu beurteilen.de
dc.description.abstractThis thesis addresses the expansion of the charging infrastructure in the territory of the Federal Republic of Germany. A possible expansion is currently very costly and, even in the long term, not profitable due to the still-marginal spread of electric vehicles. However, as the success of electric vehicles depends on a future-proof and robust charging infrastructure, this thesis offers a model that would allow the operator to plan cost-effective deployment and the development plan of the upgraded charging infrastructure to evaluate.en
dc.language.isodede
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/-
dc.subject.ddc004 Informatik
dc.titleKonzeptentwicklung für einen rentablen Ausbau und Betrieb öffentlicher Ladeinfrastrukturfür Elektromobilität in Deutschlandde
dc.title.alternativeConcept development for a profitable expansion and operation of public charging infrastructurefor electric mobility in Germanyen
dc.typeThesis
openaire.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
thesis.grantor.departmentDepartment Informatik
thesis.grantor.placeHamburg
thesis.grantor.universityOrInstitutionHochschule für angewandte Wissenschaften Hamburg
tuhh.contributor.refereeBeba, Werner-
tuhh.gvk.ppn1666296988
tuhh.identifier.urnurn:nbn:de:gbv:18302-reposit-87640-
tuhh.note.externpubl-mit-pod
tuhh.note.intern1
tuhh.oai.showtrueen_US
tuhh.opus.id4861
tuhh.publication.instituteDepartment Informatik
tuhh.type.opusBachelor Thesis-
dc.subject.gndElektromobilität
dc.subject.gndKraftwagen
dc.subject.gndInfrastruktur
dc.type.casraiSupervised Student Publication-
dc.type.dinibachelorThesis-
dc.type.driverbachelorThesis-
dc.type.statusinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.thesisbachelorThesis
dcterms.DCMITypeText-
tuhh.dnb.statusdomain-
item.creatorGNDAdler, Lars-
item.fulltextWith Fulltext-
item.creatorOrcidAdler, Lars-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.advisorGNDvon Düsterlho, Jens-Eric-
item.languageiso639-1de-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypeThesis-
Appears in Collections:Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Bachelor_Thesis_Lars_Adler.pdf15.86 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

821
checked on Dec 27, 2024

Download(s)

2,120
checked on Dec 27, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.