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Title: Ethno-Marketing für Russen und Russlanddeutsche : dargestellt am Beispiel Lebensmittel
Language: German
Authors: Panjawin, Ina 
Issue Date: 24-Aug-2006
Abstract: 
Die Entwicklung der BRD zu einer multikulturellen Gesellschaft stellt das Land vor wichtigen Herausforderungen, die sich in den unterschiedlichsten Gebieten des gemeinsamen Lebens niederschlagen. Die Aktualität dieser Thematik zeigt sich in den zahlreichen Diskussionen, die aus der Perspektive des jeweiligen Bereiches geführt werden. So beschäftigen sich Gebiete wie z.B. Politik, Pädagogik oder Ar...

The main topic of this dissertation is ethnic-marketing. Ethnic-marketing fokusses on ethnic minorities, living in subcultures in a major society. The fokus on ethnic minorities requires a modification of common marketing concepts for majorities. First it is necessary to define the criterions for distinguishing of ethnic minorities. Besides demographic and socioeconomic aspects the cultural charac...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/9851
Institute: Department Ökotrophologie 
Type: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: Wegmann, Christoph 
Referee: Laberenz, Helmut 
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