Title: | Physics simulation in Mobile Applications: Creation of a two – dimensional rigid body Physics Engine for cross platform App Development | Language: | Authors: | Hoyos Cadavid, Simón | Issue Date: | 15-Aug-2022 | Abstract: | Physical simulation in mobile applications is, for the most part, non-existent; with the exception of games. This might be influenced by the fact that applications are normally not expected to react in natural ways, even when they try to create an intuitive user interaction. Because of this, this thesis tries to break the stigmas of physical simulation on mobile applications, by creating an API for the creation of physically accurate motion in cross-platform app development. This was followed by the creation of a subsequent example app, as both experimentation, and argument reinforcement. The results of creating an application, that used the developed physics API showed that such a tool is indeed helpful for the development of apps in possible real use case scenarios, as it shortens the amount of code, time and knowledge required for its creation. Nevertheless, the engine built is still opened for expansion; but it does represent a proof of concept that a broader API is needed for this branch of development. Physikalische Simulationen in mobilen Anwendungen sind größtenteils nicht vorhanden, mit Ausnahme von Spielen. Dies könnte durch die Tatsache beeinflusst werden, dass von Anwendungen normalerweise nicht erwartet wird, dass sie auf natürliche Weise reagieren, selbst wenn sie versuchen, eine intuitive Benutzerinteraktion zu erzeugen. Aus diesem Grund versucht diese Arbeit, die Stigmata der physischen Simulation bei mobilen Anwendungen durchzubrechen, indem sie eine API für die Erzeugung von physikalisch akkurater Bewegung bei der Entwicklung von plattformübergreifenden mobile Anwendungen schafft. Darauf folgte die Erstellung einer anschließenden Beispielanwendung, die sowohl als Experiment als auch als Argumentationshilfe dient. Die Ergebnisse dieser Erstellung der Anwendung, bei der die entwickelte Physik-API verwendet wurde, zeigten, dass ein solches Tool tatsächlich hilfreich für die Entwicklung von Anwendungen in möglichen realen Anwendungsszenarien ist, da es die Menge an Code, Zeit und Wissen verkürzt. Dennoch ist die gebaute Engine noch immer offen für Erweiterungen, aber es stellt einen Beweis für das Konzept dar, dass eine breitere API für diesen Entwicklungszweig benötigt wird. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/11114 | Institute: | Fakultät Design, Medien und Information Department Medientechnik |
Type: | Thesis | Thesis type: | Bachelor Thesis | Advisor: | Neuhöfer, Jan Andries | Referee: | Pechau, Jörg |
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