Publisher DOI: 10.1515/bfp-2021-0045
Title: „Put your data goggles on“ : Impulse aus dem DaLiCo-Projekt
Other Titles: “Put Your Data Goggles On” : impulses from the DaLiCo project
Language: German
Authors: Ameis, Kristin 
Gläser, Christine  
Spree, Ulrike 
Keywords: Data Literacy; Datenkompetenz; Lehre; Datenprojekt; data project; summer school; higher education
Issue Date: 27-Nov-2021
Publisher: Degruyter
Journal or Series Name: Bibliothek : Forschung und Praxis 
Volume: 45
Issue: 3
Startpage: 527
Endpage: 532
Project: Data Literacy in Context 
Abstract: 
Dieser Beitrag thematisiert die gestiegenen Anforderungen an Studierende in Bezug auf den Umgang mit Daten. Der Hintergrund vermehrter Datenkompetenzprojekte an Hochschulen wird erläutert und am Beispiel des Projektes Data Literacy in Context (DaLiCo) konkretisiert. Die im Projekt durchgeführte Summer School sowie die bisherigen Ergebnisse werden dargestellt, dabei wird sichtbar, dass der erprobte ganzheitliche Ansatz, der ein breites Spektrum an Datenkompetenzen abbildet, sich als erfolgreich erwiesen hat.

This article addresses the increased demands on students regarding the handling of data. The background of increased data literacy projects at universities is explained and illustrated by the example of the project Data Literacy in Context (DaLiCo). The successfully performed summer school of the project as well as the results achieved so far are explained. It becomes apparent that the tested holistic approach, which covers a broad scope of data literacy skills, has proven to be successful.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12089
ISSN: 1865-7648
Review status: This version was reviewed (alternative review procedure)
Institute: Department Information 
Fakultät Design, Medien und Information 
Type: Article
Appears in Collections:Publications without full text

Show full item record

Page view(s)

55
checked on Dec 25, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Add Files to Item

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons