Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.48441/4427.271
Publisher DOI: | 10.15460/apimagazin.2022.3.1.99 | Title: | Nach dem Master zum Dr.? : Wege in die Promotion an Hochschulen für Angewandte Wissenschaften ; Ein Einblick für Studierende | Other Titles: | From Master to Dr.? : Pathways to the doctorate at Universities of Applied Sciences ; Insights for students | Language: | German | Authors: | Häußler, Helena | Keywords: | Promotion; Kooperative Promotion; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Doctorate; Cooperative Doctorate; Young Scientists | Issue Date: | 27-Jan-2022 | Publisher: | Hamburg University Press | Journal or Series Name: | API Magazin | Volume: | 3 | Issue: | 1 | Abstract: | Nach dem Masterabschluss an der Hochschule bleiben? Ist eine Promotion an einer Hochschule für Angewandte Wissenschaft überhaupt möglich? Der Beitrag zeigt Wege in die Promotion auf und geht dabei auf die besonderen Rahmenbedingungen kooperativer Verfahren ein. Vor dem Hintergrund aktueller Debatten um die Arbeitsbedingungen in der Wissenschaft wird ein kritisches Fazit gezogen. Schließlich werden Empfehlungen gegeben, die Promotionsinteressierte in ihrer Entscheidung unterstützen können. Staying at the university after the master's degree? Is a doctorate at a University of Applied Sciences even possible? The article shows pathways to the doctorate and deals with the special conditions of cooperative procedures between universities and Universities of Applied Sciences. Against the background of current debates about working conditions in academia, a critical conclusion is drawn. Finally, recommendations are given that can support those interested in a doctorate in their decision. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/12376 | DOI: | 10.48441/4427.271 | ISSN: | 2699-6693 | Institute: | Fakultät Design, Medien und Information Department Information |
Type: | Article | Additional note: | Häußler, H. (2022) „Nach dem Master zum Dr.? Wege in die Promotion an Hochschulen für Angewandte Wissenschaften: Ein Einblick für Studierende“, API Magazin, 3(1). doi: 10.15460/apimagazin.2022.3.1.99 |
Appears in Collections: | Publications with full text |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3_1_06_Haeußler.pdf | 158.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
This item is licensed under a Creative Commons License