Fulltext available Open Access
License: 
Title: Die Bedeutung der Generationen X, Y und Z im Lebensmittelmarketing
Language: German
Authors: Haase, Isabell 
Keywords: Generation X; Generation Y; Generation Z; Zielgruppen; Konsumverhalten; Lebensmittelmarketing
Issue Date: 14-Mar-2022
Abstract: 
Im Lebensmittelmarketing ist es relevant seine Zielgruppen zu definieren und zu analysieren, um erfolgreiches Marketing betreiben zu können. Die Generationen X, Y und Z sind Zielgruppen, die als Eingrenzung dienen, um die Komplexität der Bevölkerung zu verstehen. Diese Bachelorarbeit soll mit Wissen aus mehreren wissenschaftlichen Studien, die Generationen X, Y und Z analysieren. Dafür werden die ...

Defining and analyzing your target group is relevant to be able to pursue successful marketing in food marketing. Generation X, Y and Z are target groups. Target groups are useful to understand the complexity of the population, because of splitting the population in smaller groups. This bachelor thesis will analyze the generations X, Y and Z with knowledge from several scientific studies. For this...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12593
Institute: Fakultät Life Sciences 
Department Ökotrophologie 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Wegmann, Christoph 
Referee: Naujoks, Petra 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
HaaseIsabellBA_geschwärzt.pdf462.02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

1,509
checked on May 10, 2025

Download(s)

3,583
checked on May 10, 2025

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.