Verlagslink: https://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/paper/75Jahre_Flugzeugbaustudium_Fachkolloquium_10-06-04_BWB-Flugzeugkonfiguration.pdf
Titel: The blended wing body (BWB) aircraft configuration
Sonstige Titel: Die Blended Wing Body (BWB) Flugzeugkonfiguration
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Scholz, Dieter  
Schlagwörter: Preliminary Sizing; Aerodynamics; Wind Tunnel; Flight Mechanics; Structures; Mass Prediction; System Integration; Ground Handling; Emergency; Wake Turbulence; Air Transport System; Interior Design; BWB; Blended Wing Body
Erscheinungsdatum: 2010
Konferenz: Kolloquium : 75 Jahre Flugzeugbaustudium in Hamburg (1935 – 2010) 
Zusammenfassung: 
The Blended Wing Body (BWB) configuration has a potential to reduce weight, if a single shell design is applied (8% better). It has a better glide ratio, L/D (10% to 15% better). However, this was not apparent from the scale model AC20.30. There is a potential for a reduction in fuel consumption (mostly due to better L/D) and hence also a reduction in emissions. A reduction in noise can only be ac...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12643
DOI: 10.48441/4427.438
Einrichtung: Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Fakultät Technik und Informatik 
Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Dokumenttyp: Präsentation
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