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https://doi.org/10.48441/4427.438
Verlagslink: | https://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/paper/75Jahre_Flugzeugbaustudium_Fachkolloquium_10-06-04_BWB-Flugzeugkonfiguration.pdf |
Titel: | The blended wing body (BWB) aircraft configuration |
Sonstige Titel: | Die Blended Wing Body (BWB) Flugzeugkonfiguration |
Sprache: | Englisch |
Autorenschaft: | Scholz, Dieter ![]() |
Schlagwörter: | Preliminary Sizing; Aerodynamics; Wind Tunnel; Flight Mechanics; Structures; Mass Prediction; System Integration; Ground Handling; Emergency; Wake Turbulence; Air Transport System; Interior Design; BWB; Blended Wing Body |
Erscheinungsdatum: | 2010 |
Konferenz: | Kolloquium : 75 Jahre Flugzeugbaustudium in Hamburg (1935 – 2010) |
Zusammenfassung: | The Blended Wing Body (BWB) configuration has a potential to reduce weight, if a single shell design is applied (8% better). It has a better glide ratio, L/D (10% to 15% better). However, this was not apparent from the scale model AC20.30. There is a potential for a reduction in fuel consumption (mostly due to better L/D) and hence also a reduction in emissions. A reduction in noise can only be ac... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/12643 |
DOI: | 10.48441/4427.438 |
Einrichtung: | Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau Fakultät Technik und Informatik Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) |
Dokumenttyp: | Präsentation |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications with full text |
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