Verlagslink: https://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=570488
Titel: Comparing aircraft wake turbulence with induced power calculations
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Camilo, Denis 
Gaihre, Pankaj 
Scholz, Dieter  
Schlagwörter: wake; turbulence; flight mechanics; vortex; lift; Oswald factor; wingspan; approach speed; EUROCONTROL; ICAO; FAA; induced power; wake turbulence catagories; WTC
Erscheinungsdatum: 26-Sep-2022
Wird ergänzt von: 10.48441/4427.402
Konferenz: Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2022 
Zusammenfassung: 
Every aircraft produces wake turbulence during flight. The strength of wake turbulence depends on various factors, for example aircraft mass, wingspan, speed or wing geometry. However, FAA, EUROCONTROL and ICAO consider only aircraft mass and wingspan for categorization of aircraft wake turbulence. In this approach, other variables related to flight mechanics and aircraft design are used to calculate induced power. Based on these calculations, new aircraft wake turbulence categories are presented and compared to FAA, EUROCONTROL and ICAO categories.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13322
DOI: 10.48441/4427.558
Begutachtungsstatus: Für diese Version ist aktuell keine Begutachtung geplant
Einrichtung: Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Fakultät Technik und Informatik 
Dokumenttyp: Poster
Enthalten in den Sammlungen:Publications with full text

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
AERO_POS_DLRK2022_InducedPower_2022-09-28.pdf771.34 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

350
checked on 22.11.2024

Download(s)

106
checked on 22.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons