Fulltext available Open Access
Title: Welche ernährungsbezogenen Faktoren beeinflussen das Risiko eines schweren Covid-19-Krankheitsverlaufes von Personen ohne Vorerkrankungen? : Eine systematische Literaturrecherche
Language: German
Authors: Eppelmann, Lisa 
Issue Date: 16-Dec-2022
Abstract: 
Bisherige Forschungsergebnisse über Pneumonien, HIV, Influenza, Malaria und Hepatitis C weisen darauf hin, das ernährungsbezogene Faktoren den Krankheitsverlauf positiv beeinflussen. Die aktuelle Forschung überträgt diese Ergebnisse auf den Verlauf einer Sars-Cov-2-Infektion. Unklar ist, ob die Ernährung auch Einfluss auf den Covid-19-Verlauf hat. Deshalb ist das Ziel dieser Arbeit, die ernährungsbezogenen Faktoren, die das Risiko eines schweren Covid-19-Krankheitsver-laufes von Personen ohne Vorerkrankungen beeinflussen zu identifizieren, eine Übersicht und Handlungsempfehlungen für weitere Forschungen zu geben.

Previous research findings on pneumonia, HIV, influenza, malaria, and hepatitis C indicate that nutritional factors positively influence disease causes. The current research applies these findings to the course of Sars CoV-2 infection. It is unclear whether nutrition also influences covid-19 progression. Therefore, the aim of this work is to identify the nutrition-related factors that in-fluence the severity of Covid-19 in individuals without comobidities, to provide an overview and recommendations for further research.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13577
Institute: Fakultät Life Sciences 
Department Ökotrophologie 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Carlsohn, Anja 
Referee: Adam, Sibylle 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
EppelmannLisaBA_geschwärzt.pdf509.07 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

75
checked on Jul 6, 2024

Download(s)

95
checked on Jul 6, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.