Fulltext available Open Access
Title: Counter-Marketing-Strategien gegen Alkoholkonsum im Internet : Systematische Literaturrecherche und Ableitung von Empfehlungen
Language: German
Authors: Petrosyan, George 
Issue Date: 2-Jul-2024
Abstract: 
Hintergrund und Zielsetzung: Der weit verbreitete Konsum von Alkohol unter jungen Menschen stellt weltweit ein bedeutendes öffentliches Gesundheitsproblem dar. Angesichts dieser Tatsachen ist es von entscheidender Bedeutung, gezielte Gegenmaßnahmen zu ergreifen. Diese Arbeit befasst sich daher mit der Untersuchung von Counter-Marketing-Strategien im Internet, die speziell auf junge Menschen abzielen und unter anderem die Reduzierung des Alkoholkonsums bei ihnen fördern sollen.
Methodik: Für die Methodik dieser Arbeit wurde eine systematische Literaturrecherche auf den Plattformen Google Scholar und PubMed durchgeführt.

Objective: The widespread consumption of alcohol among young people is a major public health concern worldwide. In view of these facts, it is crucial to take targeted counter-measures to address this significant public health problem. This paper therefore examines online counter-marketing strategies that specifically target young people to, among other things, reduce their alcohol consumption.
Methodology: A systematic literature search was conducted on the Google Scholar and PubMed platforms to establish the methodology of this paper.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/16009
Institute: Fakultät Life Sciences 
Department Ökotrophologie 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Wegmann, Christoph 
Referee: Peters, Birgit Käthe 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BA_Counter-Marketing-Strategien.pdf625.48 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

113
checked on Nov 24, 2024

Download(s)

121
checked on Nov 24, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.