Verlagslink: https://purl.org/aero/POS2024-09-30d
https://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=630503
Titel: Design of a modern passenger aircraft with Diesel engine and propeller
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Albrecht, Tobias 
Scholz, Dieter  
Schlagwörter: Luftfahrt; Luftfahrzeug; Kraftstoffverbrauch; Triebwerk; Flugzeug; Propeller; Flugtriebwerk; Strahltriebwerke; Turboluftstrahltriebwerk; Verbrennungsmotor; Dieselmotor; Airbus; Kohlendioxidemission; Entwurf; Tabellenkalkulation; Betriebskosten; Spreadsheets; Design; Construction; Propellers; Turbines; Airplanes; Cost of Operation; Aircraft Design; Sizing; Direct Operating Costs; DOC
Erscheinungsdatum: 30-Sep-2024
Wird ergänzt von: urn:nbn:de:gbv:18302-aero2023-10-07.018
10.7910/DVN/VQCSCF
Konferenz: Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024 
Zusammenfassung: 
Otto Aviation (USA) uses the aviation diesel engine from RED Aircraft and an MT propeller from Germany for its Celera 500L, which tries to compete with traditional business jets. The efficient aircraft design (high aspect ratio wing, low drag fuselage) also benefits from a lower engine prices compared to a jet engine. Could this also be a starting point for the design of passenger aircraft? Warning: Mahfouz (2023) showed that Diesel engines with propeller may not be better than turbofans, when their overall efficiency is compared including the propeller.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/16679
DOI: 10.48441/4427.2128
Begutachtungsstatus: Für diese Version ist aktuell keine Begutachtung geplant
Einrichtung: Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Fakultät Technik und Informatik 
Dokumenttyp: Poster
Hinweise zur Quelle: ALBRECHT, Tobias, SCHOLZ, Dieter, 2024. Design of a Modern Passenger Aircraft with Diesel Engine and Propeller. Poster. German Aerospace Congress (Hamburg, 30.09. - 02.10.2024). Available from: https://doi.org/10.48441/4427.2128
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