Publisher DOI: 10.21243/mi-04-17-28
Title: Vorsprung durch (digitale) Technik? Untersuchung der Potenziale digitaler Portfolios in Kindertageseinrichtungen
Language: German
Authors: Burghardt, Lars  
Knauf, Daniel 
Keywords: Beobachtung; Dokumentation; Portfolio; Kindertageseinrichtung; Studie; App
Issue Date: 2017
Publisher: Österreich. Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur (BMUKK)
Journal or Series Name: Medienimpulse : Beiträge zur Medienpädagogik 
Volume: 55
Issue: 4
Abstract: 
Beobachtung und Dokumentation von kindlichen Verhaltensweisen und kindlicher Entwicklung bilden innerhalb institutioneller Betreuungssettings eine Kernaufgabe von frühpädagogischen Fachkräften. Die Bildungs- und Entwicklungsverläufe der Kinder werden häufig mit der Dokumentationsform Portfolio festgehalten und bilden eine Gesprächs- sowie Reflexionsgrundlage für Fachkräfte und Eltern. Der Prozess ...

Observation and documentation of a child’s behavior and itsdevelopment in institutions of early childhood education andcare are a core task of early childhood educators. A commonform of observation and documentation are portfolios which act as a basis for communication as well as reflection of earlychildhood educators and parents. The process of creating a portfolio appears to be time consuming an...
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/17500
ISSN: 2307-3187
Review status: This version was peer reviewed (peer review)
Rights: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/at/
Institute: Otto-Friedrich-Universität Bamberg 
Type: Article
Appears in Collections:Publications without full text

Show full item record

Page view(s)

6
checked on Aug 2, 2025

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Add Files to Item

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons