Fulltext available Open Access
License: 
Title: Direct-to-Consumer-Marketing auf dem deutschen Pharmamarkt- Chancen und Möglichkeiten anhand des Beispiels Dialyse
Language: German
Authors: Plaschna, Liliane 
Issue Date: 3-May-2011
Abstract: 
Diese Arbeit setzt sich mit dem Thema des DTC – Marketings auseinander und soll Chancen und Möglichkeiten der Pharmaindustrie in dieser Hinsicht abwägen.
Die entwickelte fiktive Strategie zur Vermarktung von Dialyseprodukten richtet sich nicht vorrangig an Fresenius, da die Entwicklung einer konkreten Strategie für verschreibungspflichtige Medikamente auf Grund der aktuellen Gesetzeslage in Deutschland nicht möglich ist. Sie soll generell Möglichkeiten für die Pharmaindustrie aufzeigen.

This work grapple with the issue of DTC – marketing and will show opportunities and possibilities of the pharmaceutical industry in this area. The developed fictitious strategy for the advertisement of dialysis products is not intended primarily for FRESENIUS. The campaign is not a possible strategy for prescription drugs due to the current law situation in Germany. It should generally show opportunities for the pharmaceutical industry.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/5312
Institute: Department Ökotrophologie 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Laberenz, Helmut 
Referee: Wegmann, Christoph 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
LS.OeT.BA.AB11.25-1.pdf797.67 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

244
checked on Dec 26, 2024

Download(s)

82
checked on Dec 26, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.