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Titel: Die Conjoint-Analyse als Methode zur vergleichenden Untersuchung von Kundenpräferenzen
Sprache: Deutsch
Autorenschaft: Niemann, Kerstin 
Seidenspinner, Annett 
Erscheinungsdatum: 2-Feb-2007
Zusammenfassung: 
Ziel der Diplomarbeit ist es, Kundenpräferenzen hinsichtlich der Merkmale Preis (vier Preisalternativen), Handel (fair bzw. nicht fair gehandelt) und Anbaumethode (biologisch oder konventionell) bezüglich der Produkte Honig, Schokolade und Kaffee mit Hilfe der Conjoint-Analyse darzustellen. Hierbei wird zwischen KundInnen aus einem Super- bzw. einem Biomarkt unterschieden.
Anhand des Vergleichs...

The study investigates customer preferences regarding the criteria "price", "trading" and "cultivation". The investigation was limited to the products honey, chocolate and coffee, since these products provide the opportunity of organic farming and are often associated with the term "Fairtrade". In order to distinguish between miscellaneous clientele, surveys were conducted in an organic grocery store as well as in a conventional supermarket. The data of the surveys was evaluated by means of the statistic method "Conjoint-Analysis". In general the study reveals the price as the superior criteria (or: that the price is the superior criteria).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/5438
Einrichtung: Department Ökotrophologie 
Dokumenttyp: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: Laberenz, Helmut 
Referee: Wegmann, Christoph 
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