Fulltext available Open Access
License: 
Title: Increasing modularity by implementing traits in ruby with an application to game programming
Language: German
Authors: Ede, Marvin 
Keywords: Ruby; Trait; Spieleprogrammierung
Issue Date: 14-Oct-2013
Abstract: 
This work gives a definition for traits – a fine grained, reusable set of methods that is used to build classes. It is shown how rubies meta programming techniques can be used to implement such traits based on mixin modules only using ruby syntax. The needed meta programming techniques are described in a separate chapter. After the weaknesses of this approach and its limits are discussed, it is shown how traits could be applied to a game engine and how that would lead to more modularity in the actual game application code.

Diese Arbeit definiert Traits – feingranulare, wiederverwendbare Module, aus denen Klassen zusammengesetzt werden können. Es wird gezeigt wie mit Hilfe der Metaprogrammiertechniken aus Ruby solche Traits implementiert werden können. Dabei wird auf die bereits vorhandenen Mixins aufgebaut ohne etwas anderes als Rubysyntax zu verwenden. Die benötigten Vorkenntnisse über die Metaprogrammierung in Ruby werden in einem eigenen Kapitel vermittelt.
Nachdem die Schwachpunkte dieser Herangehensweise erläutert wurden, wird gezeigt wie man Traits bei einer Spielengine anwenden könnte und wie sie im Anwendungscode des Spiels zu mehr Modularität führen.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/6174
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Böhm, Michael 
Referee: Wendholt, Birgit 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BA_marvin_ede_digital.pdf2 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

106
checked on Dec 27, 2024

Download(s)

31
checked on Dec 27, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.