License: | Title: | Usability guidelines for the creation and evaluation of functional and engaging tutorials in computer games | Language: | German | Authors: | Gohl, Laura | Issue Date: | 11-Nov-2016 | Abstract: | Diese Bachelorarbeit stellt verschiedenen Richtlinien für die Erstellung und Bewertung von Tutorials (Einführungen) in Computerspielen auf. Dies wird erreicht, indem allgemeine Richtlinien aus der Literatur zur Erstellung von Spielen und Software diskutiert und auf für Tutorials interessante Richtlinien eingegrenzt werden. Darüber hinaus wurde eine Studie durchgeführt, welche die meisten der gefundenen Richtlinien bestätigt. Zusätzlich wurden einige neue Aspekte gefunden, welche insbesondere für Tutorials wichtig sind, wie die Frage nach überspringbaren Tutorials und die Probleme, die ein Spieler mit den Spielmechaniken haben könnte, sollte er aus Versehen das Tutorial verpassen. This bachelor thesis establishes usability guidelines for the creation and evaluation of tutorials in computer games. It achieves this by discussing different guidelines found in literature for creating games and software in general and narrowing them down to relate specifically to tutorials. In addition to literature research a study was performed. This study does not only verify most of the pre-existing guidelines, it also discovered some new aspects uniquely important for tutorials as opposed to games in general, for instance the question if tutorials should be skippable and what problems might arise for the player regarding the game mechanics if a player misses the tutorial. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/7673 | Institute: | Department Medientechnik | Type: | Thesis | Thesis type: | Bachelor Thesis | Advisor: | Hebecker, Ralf | Referee: | Burkhardt, Steffen |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gohl_Laura_160930.pdf | 9.36 MB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.