Fulltext available Open Access
License: 
Title: Entwurf und Vergleich zweier Verfahren zur Analyse und Bewertung heterogener automobiler Netzwerke
Language: German
Authors: Wendeborn, Jonathan 
Keywords: System-Level-Simulation; Analyse; Bewertung
Issue Date: 14-Feb-2017
Abstract: 
Durch die Einführung von Echtzeitfähigkeit bei Ethernet können neuartige Netzwerke entwickelt werden, welche neue Funktionen ermöglichen und Kosten sparen. Um die Tauglichkeit eines Netzwerks beurteilen zu können, muss eine kaum zu überblickende Datenmenge überprüft werden. Um die/den Netzwerkverantwortliche/n dabei zu unterstützen, entwickelt und untersucht diese Arbeit zwei Ansätze, wie ein in OMNeT++ simuliertes Netzwerk automatisiert analysiert und bewertet werden kann. Die Ergebnisse dieser Bewertungen werden in CANoe, einem in der Automobilindustrie weit verbreiteten Software-Werkzeug, dargestellt.

Introducing real time capabilities for Ethernet enables the usage of new functionalities as well as axing costs. Evaluating the serviceability requires reviewing a huge amount of data. To support the network engineer, this report develops and examines two approaches for automated analysis and evaluation of networks simulated in OMNeT++. The evaluation results are displayed in CANoe, a software tool that is popular in the automotive industry.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7864
Institute: Department Informations- und Elektrotechnik 
Type: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: Li, Aining 
Referee: Korf, Franz 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Thesis.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

155
checked on Dec 25, 2024

Download(s)

1,071
checked on Dec 25, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.