Fulltext available Open Access
Title: Untersuchung verschiedener Strategien für eine PKW-Allradlenkung
Language: German
Authors: Mudrek, Mohamad Jamen 
Keywords: Allradlenkung; Fahrdynamik; Fahrverhalten; Objektive Fahrverhaltensbeurteilung; Simulink
Issue Date: 5-Apr-2024
Abstract: 
Im Rahmen dieser Arbeit sollen unterschiedlichen Strategien für eine PKW-Allradlenkung erarbeitet und verglichen werden. Dafür soll in der Fahrdynamiksimulationsumgebung Car-Maker für Simulink eine Limousine mit einer Allradlenkung ausgestattet werden und im Hin-blick auf die fahrdynamischen Eigenschaften untersucht werden. Hierzu sind typische Größen zur Beurteilung des Fahrverhaltens auszuwerten. Die Vor- und Nachteile der verschiedenen Ansätze werden aufgezeigt und diskutiert.

Within the scope of this work, different strategies for car all-wheel steering are to be developed and compared. For this purpose, a sedan is to be equipped with all-wheel steer-ing in the CarMaker vehicle dynamics simulation environment for Simulink and examined with regard to the driving dynamics characteristics. For this purpose, typical variables for the assessment of driving behavior must be evaluated. The advantages and disad-vantages of the different approaches are shown and discussed.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/15411
Institute: Fakultät Technik und Informatik 
Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Adamski, Dirk 
Referee: Fervers, Christian Wolfgang 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BA_PKW-Allradlenkung.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

139
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

226
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.